Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az Akasha krónika

2009.11.20
Kép Az akasha szanszkrit eredetû szó, ragyogót jelent, de a "lényegre", illetve az "ûrre" is utal. Az akasha az ötödik elem, a tûz, a víz, a föld és a levegõ után az éter. A jelenségek tér-idõ világa mögötti láthatatlan valóságát nevezték már világszellemnek, világlélek- nek, egyete­mes, finomanyagú energia mezõnek, kvint-esszenciának, nagy mágikus ágensnek, kozmikus fluidumnak és még folytathatnánk. A nevek változnak, a tartalom azonban, amit jelölnek, mégis ugyanaz maradt. Az akasha az indiai Upanisádok szerint a kozmosszal együtt kelet­kezett, energiával teli tér, tömény szubsztancia, amely betölti az egész teret, és mindent megteremt ami csak létezik benne.

Az akashát a modern fizika fogalmai szerinti kvantumvákuummal (Dirac-tengerrel) azo­nosíthatjuk. Az elképzelések és bizonyos tapasztalatok szerint ebben a vákuumban (mivel nincs benne sem idõ, sem tér), nemcsak a földi értelemben vett múlt, hanem a jövõ (egyes vélemények szerint minden lehetséges vagy párhuzamos jövõ) összes információ­ja is elérhetõ. Az információknak e teljességét akasha krónikának is nevezik.



Az akasha krónika




Az akasha krónika a teozófusok szerint a világ kezdetétõl fogva megtörtént események, gondolatok, ötletek, érzelmek lenyomata, emléke. Világemlékezetként vagy akasha leme­zekként is említik, melyeken az összes lecke és cselekedet rögzítve van, amit az egyén életei során elvégez, tehát valamennyi inkamációnk teljes összegzését is tartalmazza,beleértve azt, amit a lélek megtanult, s azt is, amit nem tanult meg. Az akasha krónika az . univerzum maradandó memóriája, amely megõrzi mindannak a nyomát, ami valaha a világegyetemben történt. Nevezik téridõnek, kozmikus hologramnak, holomezõnek, pszi­mezõnek is többek között.

Egyes nézetek szerint az akasha krónika nemcsak a már megtörtént, hanem az éppen most folyó, illetve a jövõben bekövetkezõ események magvának is hordozója. Ez azért van így, mert az akashában, amely egy fizikai testeken kívüli tér, nincsenek a hagyományos fi­zikai rendszerekkel leírható idõ- és térfogalmak. Itt minden egyszerre, egyetlen pillanatban zajlik. Ha pedig nincs valódi tér sem, és az idõ sem csupán lineárisan, egyenes vonalban halad a múltból a jövõ felé, ha valóban van olyan helyzet, melyben tér és idõ párhuzamos, egyidejû és átjárható, akkor elvileg a világ összes egykori, jelenlegi és jövõbeli tapasztalata, ténye, ismerete és történése egyetlen idõpillanatban hozzáférhetõvé válik. Pontosan ez az, amiben mélyen hisznek a természetfelettivel kapcsolatot keresõk, és ma már a fizikusok új generációjának egyes tagjai is.

Ahhoz azonban, hogy az akasha és az akasha krónika egyáltalán megnyilvánuljon, a lét­nek ki kellett áradnia az õsállapot sötét középpontjából (a szingularitásból, melybõl a fizi­kusok szerint a véges távoli múltban az univerzum keletkezett), amelyben nem volt sem­mi - vagy pontosabban nem volt semmi, ami felismerhetõ lett volna, hiszen nem voltak sem atomok, sem különvált energiák. Aztán a teremtés aktusa föl borította a "rendet", amely maga volt a káosz, s Brahma éjszakájából egy rezzenéssel (a nullponti energia kö­rüli mezõ háborgás ból) megteremtõdött Brahma nappala, a mai világ, amely azonban egy­szer ismét visszatér keletkezésének moccanatlan eredetéhez.

 

Kapcsolódó cikkek:

Morfogenetikus mező

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

A Beszelo Feny Kronikaja =Akasha Kronika

(harmadixem@yahoo.com, 2013.07.05 00:38)


ROSICRUCIAN FELLOWSHIP, California tanitasainak anyagabol az Akasharol (kb. 1940 korul):

Question: How do the records in the Memory of Nature appear to the spiritual vision? That is, how are the acts of a person in a former life represented?
Answer: That depends upon where you read the Memory of Nature. There are, in the reflecting ether, pictures of all that has happened in the world, at least several hundred years back, perhaps in some cases much more. And they appear almost as the pictures on a screen, with this difference, that the scene shifts backward.

Thus if we wish to study the life of Luther or Calvin in the Memory of nature we may by concentration call up any certain points in their lives and start there, and we may hold that scene wherewith we start, or any other scene, as long as we desire, by simply willing so to do.

However, we shall find that the picture rolls backward, so if we start with the scene where Luther is said to have thrown the ink bottle against the wall to oust his Satanic Majesty, and if we want to know what happened after that, we shall find ourselves foiled in our purpose.

We will then have presented to us all the scenes that went before, and in order to get the information we want we must start at a point later in time than that event. Then the scenes will roll backward in orderly sequence until we come to the episode with the ink bottle, and we may later reconstruct the whole picture in the progressional manner which obtains in ordinary every day physical life.

-----------------------------------------------------------------------

RUDOLF STEINER teozofiai eloadasabol (kb. 1907 korul) :

The Akasha Chronicle. Everything that occurs in the world and that has ever occurred in it in the past is preserved as an impression in a fine substantiality, which is imperishable.

Let me illustrate this through at example: Now I am speaking to you, but you would not hear me if my voice were not able to produce vibrations in the air. Thus every word which I utter exists in the air in the form of fine movements. These fine movements of course vanish, but everything which occurs here on Earth becomes impressed in that fine substantiality which we experience when reaching the spiritual world.

This impression is everlasting. Every word, every thought, everything which has ever taken place in humanity can be read in the Akasha Chronicle. This entails either initiation, or that moment after death when the human being enters the higher devachanic sphere, that is to say, when he has developed so far as to perceive this high sphere of Devachan after death. In that case he is able to look into the past.

The Akasha Chronicle is a writing which preserves everything that has ever occurred. But it is not really a writing in the ordinary physical meaning, for it consists of images. You see, for example, Caesar in every situation of his life — you do not see what he has done, but the inner impulses which led him to his deeds. These Akasha pictures possess a high degree of life, and if we cannot interpret them in the right way they can give rise to great delusions.